Журналістика: 6 прикладів того, як онлайн-ігри завойовують медіа
Новини-ігри – порівняно нова тенденція в світових медіа, але, тим не менш, дуже перспективна. В 2014 році індустрія відеоігр зростала в чотири рази швидше за економіку США – багато в чому завдяки стрімкому зростанню продажів смартфонів. А медіаіндустрії, в якій редакції щодня борються за виживання, відеоігри можуть серйозно допомогти втриматись на плаву.
Коли щодня сотні сайтів пропонують інтернет-користувачу дізнатись чергові «5 способів схуднути», подивитись вірусний відеоролик, переглянути нові фото однокласників та знайти улюблений фільм, медіа стає все важче й важче втримати увагу юзера та розповісти йому про щось справді важливе.
Як результат – користувачі все рідше дочитують статті до кінця, хай навіть тема видалась їм цікавою. Тому журналісти змушені шукати оригінальні підходи до подачі новин та діставатись нової аудиторії. Один з таких підходів перетворився вже на справжню світову тенденцію – гейміфікацію новин. Його суть полягає в тому, щоб додати до медіа ігровий елемент, тим самим забезпечивши кращу взаємодію читача та контенту.
Кожне видання експериментує з ігровими методами по-своєму: хтось роздає читачам бейджі за прочитання статей, хтось нагороджує призами за певний час перебування на сайті, а хтось перетворює новини та розслідування на онлайн-ігри – саме про цей вимір гейміфікації сучасних медіа і піде мова.
The New York Times, The Guardian, Washington Post та інші провідні світові видання вже повним ходом ламають стереотип щодо виключно розважальної ролі ігр. Вони переконані: як і, приміром, кіно, онлайн-ігри мають не лише розважальну функцію, а й можуть привертати увагу до дуже важливих проблем, розповідати, вчити та спонукати.
Новини-ігри – не просто забавки, створені за мотивами певної події – вони мають на меті особливим чином пояснити її читачеві. З огляду на це, такі новини мають суттєві переваги:
Вони втримують читача. Якщо юзер вирішив взяти участь в грі – шанси на те, що він вийде з неї раніше часу, набагато менші.
Вони дозволяють читачеві краще відчути тему. Адже ми вчимось набагато краще, коли робимо щось, аніж коли просто про це читаємо. Вони перетворюють пасивного читача на активного діяча, який повинен по ходу гри робити той чи інший вибір і спостерігати наслідки цього вибору.
Але новини-ігри тянуть за собою й безліч труднощів: їх виготовлення потребує поєднання роботи журналіста та гейм-дизайнера. Така гра повинна не лише зацікавити юзера, а й якнайбільш повно розкрити тему. Якщо завдання традиційної журналістики – найбільш адекватно та точно описати стан справ дійсності, то завдання дизайнера ігор – створити окрему реальність та продумати усі ходи наперед.
І хоча більшість видавців сходяться на тому, що новини-ігри ніколи не витіснять традиційну журналістику, а лишаться лише одним з мультимедійних інструментів журналіста, таким як відео чи фотографії, все-такий цей новий формат здатен освіжити медіа.
Комментариев нет:
Отправить комментарий